Most, hogy már csak szűk két hónap van nyárig, ismét előjön az a tipikus rádöbbenés, hogy „Ajajj, így nem lesz kockahas a strandon csak úszógumi.”  Sajnos ez a valóság. De mégis mit lehet tenni mindez ellen? Elegendő idő ez még arra, hogy változtass a kialakult helyzeten? A válaszom az, hogy igen. DE! Mindez függ attól, hogy mi mindenen vagy képes változtatni.

Ha már a cikk olvasásánál jársz, akkor biztos vagyok benne, hogy hasonló gondolatok vannak a fejedben. Jön a nyár, a jó idő, a strandolások, Balaton…és nem akarsz úgy kinézni, mint egy jól lakott kisbálna.

Egy valamit fontos elárulnom az elején. Nem lesz olyan kockahasad, mint a fent látható képen, de önmagadhoz viszonyítva nagy változáson tudsz keresztülmenni még ennyi idő alatt is, akkor, ha ténylegesen odateszed magad!

  1. Tartsd be a fokozatosság elvét: ne kezdj bele őrült hasizom erősítő gyakorlatok végzésébe, mert másnap biztos, hogy nem felülni fogsz az ágyból, hanem a guruló technikát fogod választani és biztos, hogy elmegy a kedved az egésztől. Kezdj kis ismétlésszámmal (10-15) és végezz el legalább 5 gyakorlatot és 3 sorozatot. Ezt egy héten legalább háromszor hajtsd végre. A 3-4. héttől növelheted az ismétlésszámot és a gyakorlatok mennyiségét is, de maradj a heti 3-4 erősítésnél. Hidd el, alkalmazkodnia kell az izmaidnak a terheléshez.
  2. Helyi zsírégetés nincs. A csak hasizom erősítő gyakorlatokkal nem fog eltűnni a bálna háj. Érdemes heti 3-4 kardio edzést is beiktatni, amiket legalább 30-45 percig végzel olyan intenzitáson ahol a pulzusod eléri a max pulzusod 70-75%-át.
  3. Helyes táplálkozás. Véleményem szerint ez az, ami a legjobban meghatározza a bálna háj nagyságát. „A hasizmok a konyhában készülnek, nem a kondiban.” Minden étkezésnél próbálj meg fehérjét bevinni a szervezetedbe és a szénhidrátot a reggeli, déli órákban elfogyasztani. Egyél/igyál sok gyümölcsöt, zöldséget, ugyanis azok rosttartalma elősegíti a megfelelő anyagcserét, továbbá figyelj a folyadékbevitelre is (ami lehetőleg víz legyen). Kerüld a délutáni és esti nasizást, próbáld valami mással helyettesíteni! Ha lefekvés előtt 1-2 órával rád törne az éhség, akkor a sovány túró, tojás, mozzarella, sonka jó megoldás lehet.
  1. De hogy mi lehet a legnagyobb ellenség a kockahas esetében? A cukor. Igyekezz kerülni! Idővel meg fogod szokni, hogy a kávéba és a teába sem teszel!

Ez mind szép is jó, na de mi a helyzet a kifogásokkal? Biztos elő fog kerülni egynéhány…

Kifogás 1: Nincs ma már kedvem felülésezni, fáradt vagyok.

Kifogás 2: Eddig jól csináltam mindent, nincs most időm főzni, rendelek egy pizzát.

Kifogás 3: Áh, haverokkal vagyok, miért is ne innék velük meg néhány korsó sört (mert, hogy egy sör az nem sör..) ?

Ezek és az ehhez hasonló kifogásokat kell legyőznöd mindaddig, amíg el nem érted ténylegesen azt az áhított kockahasat, amire vágysz. Gondolj ki megoldásokat!

Megoldás 1: Csinálj egy táblázatot, ahol pipálnod kell a napokat és ragaszd ki az ajtóra! Ha másnap reggel felkelsz biztos, hogy bűntudatot lesz a hiányzó pipa láttán.

Megoldás 2: Gondolkodj előre, tervezz. Ne feledd…a kockahas a konyhában készül.

Megoldás 3: Mondj nemet az ilyen programokra vagy készítsd fel magad arra, hogy a sör helyett mást fogsz kortyolgatni. A te célod, a te életed. Ne érdekeljen a cseszegetés!

Egy szó, mint száz: úgy lesz kockahasad, ha kitartó, előrelátó és türelmes vagy! Ne add fel egy hónap után a dolgot, hanem folytasd! Dokumentálj állandóan, fényképezgesd magad és egy idő után látni fogod a különbséget és az a kis bálna háj el fog tűnni onnan, ha nagyon akarod!