Nem kell attól félni, hogy súlyzós edzések hatására túlságosan férfiassá válik az alakod, mindössze formásabb leszel. Sőt, megsúgom neked, hogy az ilyen típusú edzés remek zsírégetőként is tud szolgálni!

Számtalan esetben látom a teremben azt nőknél, hogy edzés elején feláll a futópadra, eltölt ott 15-20 percet, majd átmászik a biciklire, elnézeget ott is tekerés közben, majd ismét tovább lép egy harmadik kardio gépre és így tovább. Rendben van, hogy mozog, nem árt az egészségének, de ha a zsírégetés a cél, akkor érdemes lenne vegyíteni a dolgokat (vagy nagyobb sebességgel/huzamosabb ideig végezni az adott kardio mozgást). Alap esetben zsírégetéshez ugyanis el kell telnie legalább 30 percnek (ha aerob mozgást végzel), hogy a szervezet ténylegesen hozzányúljon az elraktározott zsírhoz. Létezik egy általános számítás, ami alapján meghatározható, hogy ténylegesen a pulzus alapján mikor lépsz a zsírégető zónába. A maximális pulzus=220-életkor. Kezdőknél ennek a számnak a 65-75%-a, középhaladóknál 75-80%-a, míg edzettebb egyéneknél 80-85% a zsírégető tartomány.

Fontos tudnod azt, hogy minél kevesebb izomtömeggel rendelkezik valaki, annál nagyobb arányban fog zsírt elraktározni a szervezete. Az alapanyagcsere (bazális metabolizmus) határozza azt meg, hogy pihenés közben mennyi kalóriát égessen a szervezet. Nyilván ha több az izomtömeg, akkor ezt nagyobb arányban teszi lehetővé, továbbá nehezebben fog zsírt elraktározni. Látjátok, megéri izmot magunkra pakolni! A súlyemelésnek hatására a testben lejátszódik a metabolikus reakció, amely lehetővé teszi azt, hogy a nukleotidok nagyobb arányban legyenek felhasználva, így edzést befejezése után is érvényes még a kalóriák égetése. Fejlődnek az izomrostok, aminek a hatására az anyagcsere is fokozódik. Nyilván ez nem egyik napról a másikra fog a szervezetedben átállni, hanem nagyjából szükségeltetik két hónap, de légy türelmes és a munkába fektetett energia kifizetődik.

Nem kell attól félni, hogy férfias, masszív lesz a tested súlyzós edzések hatására (Természetesen ez függ attól, hogy milyen gyakorlatokat végzel, milyen intenzitással, ismétlésszámmal és hány szériát tolsz le egymás után, valamint a táplálkozást se felejtsük el). A férfiak tesztoszteron szintje jóval magasabb a nőkénél, így ők sokkal könnyebben válhatnak izmossá vagy a te félelmeddé: termetessé. Heti 1-2 súlyzós edzéstől nem fogsz izomaggyá változni, sokkal inkább leszel formásabb, hisz izmaid plöttyedt állagát fel fogja váltani a tónusosság. A nők nagy vágyát: kerek feneket, formás combokat csak úgy fogod elérni, ha kombinálod a dolgokat és bátran használod a súlyokat, továbbá odafigyelsz a táplálkozásra.

Ötletként megsúgom, hogy érdemes variálni a dolgokat. Zsírégetésnél biztosan tudod, hogy érdemes a pulzussal is játszani. Ha kis súlyzóval végzel gyakorlatot nagy ismétlésszámban és a fittségi szinted már kellőképpen jó, akkor biztos, hogy a pulzusod nem fog megemelkedni, hanem egy kényelmi zónában leszel. Ez nem azt jelenti, hogy feleslegesen végzed az adott gyakorlatot, hisz ha belegondolsz, akkor az izmaid/izomcsoportod dolgozik, tehát erősödik. Próbáld ki egyszer azt, hogy mindezt megfűszerezed egy 2-3 percet intenzív kardio mozgással, ahol a pulzusod felszökik. Egy teljesen már tartományba fog kerülni a szervezeted, ami elősegíti a további zsírégetést.

Mindezzel a blogbejegyzéssel nem azt akartam bebizonyítani, hogy a kardio edzés felesleges és a súlyemelő edzés jobb a zsírégetés szempontjából, tévedés ne essék. Sokkal inkább az a célom, hogy ledöntsem a félelem faladat és egy újabb kiskaput nyissak ki előtted. Hidd el, hogy nem leszel terminátor, csupán csak még formásabb és erősebb!