Nem egyszerű, igaz? Bárcsak olyan könnyű lenne leadni a kilókat, mint felszedni…. Néhány tippel remélem segítek!

Mely lépések segíthetnek a fogyásban?

1. Határozd el magadat. Itt most nem arról van szó, hogy “Holnaptól elkezdek fogyózni.” Nem! Ez nem elég! Gondold végig a folyamatot. Mi az amin változtatnod kell szerinted? Milyen az életmódod? Miket tudsz megtenni annak érdekében, hogy elérd azt, amire vágysz? Mi a konkrét célod? És talán ami a legfontosabb: miért akarod elérni a kitűzött álmodat? Belső elvárás vagy külső? Nem mindegy motiváció szempontjából.

2. Légy kitartó. Ahogy a kép is mutatja, nem lesz ez olyan egyszerű. Gondold végig azt, hogy a jelenlegi súlyodat hány év alatt sikerült magadra pakolnod. El kell, hogy keserítselek. Nem fogod sokkal gyorsabban leadni. Kemény, komoly és rendszeres munkára és változtatásokra lesz szükséged, ha sikeres akarsz lenni!

3. Normális változtatásokat vezess be az életedbe. Ne kezdj el mindeféle pirulát bekapkodni, mert azzal csak azt fogod elérni, hogy ha abba hagyod a szedésüket, akkor jojó efektus szerűen az eltűnt kg-ok gyönyörűen vissza fognak mászni. Inkább gondolkodj. Jelenleg mennyi a napi kalóriabeviteled? Könnyen ki lehet számolni, nem bonyolult. Csökkentsd ezt a bevitelt, de ne drasztikusan, hisz akkor biztos, hogy el fog menni a kedved az egésztől. Szép fokozatosan. Nézd meg azt is, hogy számodra mennyi lenne az ideális kalóriabevitel és hidd el, egy idő után minden rendeződni fog. Légy türelmes!

4. Alakítsd át a táplálkozási szokásaidat. Próbálj meg követni egy rendszert. Igyekezz naponta ötször étkezni (3 fő és 2 kisétkezés). Ne, ne koplalj! Azzal is csak átmeneti fogyást fogsz elérni. Aztán úgy is tudod, hogy mi jön. Éjszaka kimászol a hűtő elé és mindent össze eszel mindennel. Továbbá a szervezeted nagyon okos. Rövid időn belül észre fogja venni azt, hogy nem juttatsz be elég táplálékot, így nagyon szépen elkezd raktározni, amit még nehezebb ledolgozni.

5. Próbálj meg a lehető legszínesebben étkezni. Csak egy tipp: három napon keresztül vezesd, hogy mit eszel, majd fogj egy lapot és színes ceruzákat és rajzold le az elfogyasztott ételeket, majd színezd ki. Mennyire van tele a kép élénk színekkel? Próbálj meg arra törekedni, hogy a lehető legszínesebb legyen a lap. Annál egészségesebb!

6. Rövid étkezési tanácsok:

  • Fogyassz elég folyadékot
  • Kerüld a cukros, túlzottan sós, fehér lisztből készített ételeket
  • Fogyassz jó zsírokat! (szűz, extra szűz, minél nagyobb arányban tartalmazzon esszenciális és telítetlen zsírokat)
  • Lúgosítsd szervezetedet

7. Ne mérlegelj állandóan. Az agyadat fokod ezzel megőrjíteni. Manapság már mindenki hisz abban, hogy “Fejben dől el.” Ne stresszelj rá a fogyókúrára, arra, hogy egy hét alatt hány kg-ot sikerül leadnod. Inkább először gondold magadban végig a dolgokat. Hogy telt a heted? Milyenek voltak az étkezéseid? Voltak csaló nassolások? Mozogtál eleget? Ha mindenre pozitívan tudsz válaszolni, akkor biztos, hogy jó úton haladsz.

A fogyás titka_2

8. Testmozgás. Kezdj el edzeni, találd meg a hozzád közel álló sportágat, azt, amit szívesen végzel! A kg-ok is sokkal gyorsabban fognak leolvadni, ha szívesen veszel részt a testmozgásban. Nem akadályoz meg az elméd, az agyad, sőt hozzá segít a fogyáshoz!

8+1 jó tanács: Vezesd fogyásodat, az eredményeidet. Két-három havonta mérlegelj, centizz, írj három napos táplálkozási naplót és hasonlítsd össze az értékeket, leírtakat. Biztos vagyok benne, hogy ha odafigyelsz a fent leírtakra, akkor boldog leszel az eredmények láttán!

A fogyás titka_2

A tigrist előbb gondolatban kell elejteni – a többi csak puszta formalitás.”