A legtöbb nő az alábbi problémákkal fordul edzőhöz:

  1. Szeretné eltüntetni az úszógumit és a hasán lévő felesleget
  2. Szeretné combjait formássá varázsolni
  3. Kerekebb popsira vágyik
  4. Tűnjön el a narancsbőr
  5. “Integetőizom” alakuljon át

Mikor valaki ilyen kéréssel fordul hozzám, első körben mindig meglepődik, hogy nem kifejezetten csak a problémás területtel foglalkozunk egy edzés során. A válaszom a kérdésre mindig az, hogy mindez azért van, mert lokális zsírégetés nincs. Sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet.

Zsírégetés

Legtöbben tisztában vannak azzal, hogy zsírégetés legkönnnyebben aerob edzéssel érhető el (tehát valamilyen ciklikus mozgással pl.: futás, biciklizés), viszont az már plusz információt szokott jelenteni, hogy maga a zsírégető folyamat 30 perc után aktiválódik. Mindez azzal magyarázható, hogy első körben a szervezet a szénhidrátraktárakból merít erőt, majd fokozatosan kezd neki a zsírok lebontásának. Tehát nem mondható az ki, hogy a 31. percben már kizárólag zsírt éget a szervezet, csupán az, hogy nagyobb szerepet kap a zsír energiaként történő felhasználása. A folyamatot befolyásolja az egyén glikogén készlete, valamint edzettsége.

Mi a megoldás?

A komplexitás. Most nem kifejezetten a gyakorlatok varialibitására gondolok, hanem a módszerekre.

  1. Aerob edzések mellett anaerob edzésmunkát is végezni kell. Pl.: Intervallumos edzés: bizonyos ideig dolgozol és pihensz. Mindez által nagyobb mértékű zsírvesztés érhető el, viszont kevesebb kalória égethető el.
  2. Súlyzós edzést is be kell vetni. Nem kell félni attól, hogy a súlyok emelgetése hatására férfiassá fognak alakulni az izmok. Aki nem edzi az izmait, annak számolnia kell azzal, hogy anyagcseréje lassulni fog.
  3. Statikus – dinamikus gyakorlatok váltakoztatása.
  4. Mindig szükség van az új ingerekre. A szervezet, az izomzat egy idő után olyan szinten alkalmazkodik, hogy a megszokott ingerek hatására már nem fog tovább változni, fejlődni.
  5. Táplálkozás. Kevesebb kalóriát kell a szervezetbe juttatni, mint amennyi elégetésre kerül. Így előtérbe kerül a zsírraktárak feldolgozása.
  6. Természetesen a problémás területeknél lévő izmokat edzeni kell. Nem kifejezetten a zsír ég ilyenkor (hisz korábban már említettem, hogy lokális zsírégetés nincs), de az izmok erősödnek, formálódnak, amely egy idő után a szemnek is fel fog tűnni.

Belső combra egy remek gyakorlat: klikk ide

Legfontosabb!

Találd meg azt az edzésformát, amit szívesen végzel, ami közben nem azt érzed, hogy ez kényszer, hogy másnak vagy magadnak jobban tetsz. A szívesen végzett munka sokkal hamarabb elfogja érni a kívánt eredményt!

“Korábban a kolléganőimtől úgy búcsúztam el hétfőn és szerdánként munka után, hogy “na megyek szenvedni” (edzeni). Ez az utóbbi pár hónapban már megváltozott.” – kitalálhatjátok, hogy éreztem magamat: boldoggá tett. 🙂

Egészség kollázs